2011. május 26., csütörtök

Kézdimaraton

   Szombat reggel 8 óra, gyülekező a volt sörőzőnél, csomagokat be a csomagtartóba, bringákat az autóra és irány Kézdivásárhely. Ahogy kiértünk városunkból eleredt az eső, reménykedtünk, hogy Kézdin nem esik és így is volt. Időben megérkeztünk, nem kellett kapkodni az iratkozásnál, átöltöztem, kicsit melegítettem és lassan készülődtünk a sportcsarnok előtti téren. Tíz órakor kellett volna lennie a startnak de már lassan negyed tizenegy volt és még a késést sem jelentették be. Tíz óra húsz perc fele megkértek, hogy álljunk be egy közös fotóra a sportcsarnok elé, közben a sportcsarnokra kihúzták a Start bannert. Íme a csoportkép:



Ezt követően magyarul tudatták velünk, hogy a rendőrautó sziréna hangjára indulunk, románul is kellett volna, mert elég sok román versenyző volt. Gondoltam, hogy lesz visszaszámlálás, ahogy szokott lenni ilyenkor de nem, ahogy ez elhangzott rá 5 másodpercre rajt! Kicsit fura rajt volt szerintem mert a teret olyan járda határolta be amelynek szélén méterenként vasrúd volt és amikor nekiindultunk közel százan akkor ott látványos dolgok történhettek volna, de nem történt hál'istennek. Képek a rajtról:




Szentlélekre aszfalton mentünk, itt nagy szerencséje volt annak aki nem szakadt le a rendőrautótól a városbeli körtekerés után. Ahogy kiértünk a városból kb 4 km-es egyenes útszakasz jött itt próbáltam behozni a szakadékot az élboly és a mi csoportunk között 40 körüli tempóval tekerhettem de idővel kicsit visszább vettem mert tudtam, hogy a Perkő az nem egy könnyű hegy és addig nem pazarlom el az erőmet. Ahogy épp visszavettem a tempóból utolértek Kiss Lászlóék és beálltam mőgéjük szélárnyékba, és szépen haladtunk az élboly felé. Sajnos Szentléleken a kialakult csoportunkból az első versenyző egy kanyart elnézett és így tempót vesztettünk na meg egy kanyarban egy lovas szekér végett hatalmasat fékeztem és elég nagy erőfeszítésbe telt visszajutni a bolyhoz. Megérkeztünk Perkő lábához, innen kezdődőtt az off-road. A hegyen felfele kezdtek megnyilvánulni az erőviszonyok, előttem ketten leálltak és tolták a bicajukat pedig szerintem nem volt az a hű de nehéz hegy. Kiérkeztünk a Perkőre és itt már eléggé feloszlott a mezőny. 


Perkő utáni kevés lejtőn

Innen kicsit unalmassá vált a verseny számomra mert a távolságok egyre jobban nőttek és nem igazán volt akivel menyjek. 


uphill

Kicsit furán nézett ki az erre a versenyre összerakott bringám, az utóbbi két héten csupán hátsó fékkel közlekedtem, mivel az első hidraulikus (Hayes Nine) fékemnél két év után a dugattyúk és a gumi tömítések megadták magukat, eresztette az olajat a dugattyú mellett és sok szervizelés után is ugyanúgy viselkedett így Jackonak köszönhetem a kölcsönadott első kereket és a V féket amellyel versenyeztem! Köszönet érte mégegyszer!

Visszatérve a versenyhez, enyhe lejtőkön de inkább meredek részeken tekertünk szűk 10 km-t míg az erdőbe értünk, itt nagy volt a sár, a bringát a hátamra vettem és lépkedtem felfele, így sikerült utolérnem két versenyzőt. A legmagasabb ponthoz érve találtam meg az etetőpontot, elvettem egy corny szeletet, megettem egy fél banánt és egy pohár vizet elfogyasztottam. 


az etető pontnál

Jött a teknikás saras lejtő. Hát nem tudtam úgy ereszkedni mint a régi tárcsafékemmel de így sem volt olyan rossz, 4szer kellett megálljak a felgyűlt sarat kipucolni a V féknél. Közben az eső esett, ahogy vége lett a vagány és néhol teknikás, meredek lejtőnek egy hatalmas domb állt előttünk, amelyen láttam hogy mindenki tolja a biciklit, nos én is le bringáról és pushbike, megnéztem, 620 méteren voltam a hegy alján és tudtam, hogy közel 900 méterig kell másszak, kicsit sok volt ez a pushbike... Ahogy kiértem a domb tetejére szép panoráma tárult elém, és egy meredek lejtő a vizes füvön várt rám, közben lent várt egy fotós, aki ezeket a fotókat készítette rólam :





Innen nem sokkal visszatértem arra az útra ahol jöttem kb. az erdőig és innen jóformán csak lejtő volt Szentlélekig. Unalmas volt, előttem, hátam mögött senki, ahogy elhagytam Szentléleket egy patak melletti gáton, meg a mezőn a sinek mellett kellet tekerni, picit rázós volt kb negyed órára rá beértem a városba és vissza a stadionhoz ahol kicsit nehezen észrevehető helyen volt a finish:

idő: 2:46:55
helyezés: 11. ( a 22.-ből a 19 és 29 évesek közti kat.-ba)

A finish után volt bringamosási illetve tusolási lehetőség ami nagyon jól jött. Mindenki kapott egy A4-es formátumban csoportképet, egy polót, oklevelet és egy kajabont ami egy tányér gúlyást, 2 szelet kenyeret, káposztát és egy fél liter ásványvizet takart.

Pozitív és negatív véleményeim:

+ kiváló pálya, teknikás, saras, köves, sziklás lejtők
+ jó jelölés
+ bringamosás és tusolási lehetőség
+ poló, csoportkép, gúlyás

- a startnál való késés
- egyetlen etetőpont (mondjuk elég csak még jól jött volna egy kézbe nyújtott pohár víz)
- késői díjazás
- a netre későre kerültek fel az eredmények és a fotók

Végszó:
Jól éreztem magam az egész verseny ideje alatt és szerintem egy jól megrendezett maraton volt.

a pálya:

Kerékpáros útvonal 980258 - powered by Bikemap 

2 megjegyzés: